W poniedziałek, 20 września 2021 r., sieć Biedronka uruchomiła specjalne szkolenie on-line dla klientów. W jego ramach uczestnicy mogą poznać przysługujące im prawa podczas dokonywania zakupów w sklepach stacjonarnych, a następnie sprawdzić swoją wiedzę za pomocą quizu. W zamian za to mają możliwość otrzymania bonów o wartości 15 zł na zakupy w sklepach sieci Biedronka.
Pula bonów jest ograniczona, ale sieć przeznaczy łącznie aż 7,5 mln złotych w postaci bonów dla klientów. Aby wziąć udział w szkoleniu wystarczy wejść na specjalną stronę: http://szkolenie.biedronka.pl, zapoznać się z materiałami szkoleniowymi, ukończyć quiz składający się z 10 pytań i podać numer telefonu. Biedronka ma do rozdania 500 tysięcy bonów, w czterech turach szkolenia. Oznacza to, że w każdej z tur pierwsze 125 tysięcy uczestników, które ukończy szkolenie otrzyma na podany numer telefonu bon w ciągu kolejnych 7 dni. Uwaga: jeden numer telefonu może otrzymać tylko jeden bon. Bony będzie można zrealizować przez 3 miesiące od daty ich otrzymania.
Uczestnicy szkolenia będą mogli zapoznać się z tematyką przydatną w życiu codziennym, podczas dokonywania zakupów w sklepach stacjonarnych. Wyjaśnione zostaną najważniejsze uprawnienia konsumentów: prawo do informacji, prawo do zwrotu oraz prawo do reklamacji towaru. Dowiedzą się czym różni się rękojmia od gwarancji, a także jak wyglądają zasady reklamacji towarów w sklepach sieci Biedronka.
Szkolenie zostanie uruchomione łącznie w czterech turach, rozpoczynających się kolejno:
- 20 września 2021 r.,
- 28 września 2021 r.,
- 5 października 2021 r.,
- 12 października 2021 r.
Biedronka zorganizowała podobne szkolenie w 2019 roku. Wzięło w nim udział 35 tysięcy klientów, którzy otrzymali bony o łącznej wartości 350 tysięcy złotych. Szkolenie cieszyło się tak dużym zainteresowaniem, że Biedronka rozdała klientom bony w ciągu nieco ponad 3 godzin.
Regulamin szkolenia jest dostępny na stronie biedronka.pl.
Akcja jest efektem kary nałożonej na sieć
Akcja związana jest z karą, jaką Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na sieć. UOKiK nałożył na Biedronkę 723 mln zł kary i nakazał organizację nieodpłatnego kursu edukacyjnego. Sieć została ukarana za wykorzystywanie przewagi kontraktowej.