- Reklama -
Reklamaspot_img
7.7 C
Szamotuły
wtorek, 16 kwietnia, 2024
Reklamaspot_img

5 rzeczy, które warto wiedzieć otwierając salon kosmetyczny

Otwarcie salonu kosmetycznego to nie lada wyzwanie. Warto na początku dobrze się zastanowić i podjąć kilka decyzji które w późniejszym czasie ułatwią nam prowadzenie salonu. Poniżej 5 rzeczy na które warto zwrócić uwagę gdy chcemy otworzyć swój salon kosmetyczny.

Lokalizacja – czyli wybór miejsca na salon kosmetyczny?

Jeśli nie masz swojego lokalu musisz podjąć sporo decyzji dotyczących np. wyboru miejsca. Przede wszystkim musisz się skupić na tym aby miejsce było łatwo dostępne zarówno dla Ciebie jak i dla Twoich klientek. Ważne by lokal nie kosztował Cię ogromnych pieniędzy. Musisz zdecydować czy chcesz wynająć czy kupić lokal oraz zastanowić się jak lokalizacja lokalu wpłynie na potencjalnych klientów. Poza tymi czynnikami wynajem budynków wiąże się z dodatkowymi kosztami jak opłaty, czynsze, rachunki itp. 

Usługi – czyli co będziesz oferować w salonie kosmetycznym?

Dość ważnym aspektem jest dobór świadczonych usług. Klientka która chce skorzystać z salonu kosmetycznego w 90% jest przekonana o tym co chce zrobić. W momencie gdy przychodzi do Ciebie – już wie czy chce manicure, pedicure, laminację rzęs czy cokolwiek innego z szerokiego wachlarzu  usług kosmetycznych. To do Ciebie należy decyzja jakie usługi będziesz świadczyć. Warto pamiętać że nie wszystkie czynności możesz wykonywać. Niektóre zabiegi wymagają odpowiednich szkoleń jak np. szkolenia z paznokci, umiejętności lub wykształcenia.

- Reklama -

Wyposażenie – czyli gdzie zaopatrzyć się w kosmetyki i produkty używane w salonie kosmetycznym?

Następnym dość istotnym krokiem jest decyzja gdzie będziesz kupować swoje produkty kosmetyczne. Jeśli zależy Ci na klientkach powinnaś używać kosmetyków z najwyższej półki. Muszą to być produkty sprawdzone, profesjonalne a przede wszystkim tanie. Nie można jednak rezygnować z jakości kosmetyków. Klientka powinna wyjść z Twojego salonu bardzo zadowolona i z przyjemnością powinna wrócić ponownie i być zadowolona zarówno z usług jak i produktów kosmetycznych których używasz. Dla każdej profesjonalnej kosmetyczki idealne będzie nawiązanie współpracy z hurtownią kosmetyczną. Hurtownia kosmetyczna to gwarancja niskich cen oraz dobrej jakości kosmetyków. Ważne jest by przede wszystkim taka hurtownia działała online oraz miała szeroki asortyment produktów i ciągle poszerzała ofertę o nowe kosmetyki.

Cennik – czyli ile warte są będą Twoje usługi?

Jeśli otwierasz salon kosmetyczny logicznym jest, że nie posiadasz odpowiedniej renomy. Jesteś „świeża” na rynku – więc potrzebujesz się jakoś wyróżnić. Konkurencyjność cenowa to niemal pewny punkt zaczepny który pomoże Ci wbić się na rynek. Musisz jednak pamiętać aby ceny  w Twoim gabinecie kosmetycznym nie były zbyt wygórowane, ani też zbyt zaniżone ponieważ niezdrowa konkurencyjność jest niewskazana i na pewno odbije się to później na Tobie samej. Co do cen w nowych gabinetach muszą być one odpowiednio wyważone tak aby klientki chciały przyjść i tak aby nie zaniżać zbytnio wartości rynkowych za dane usługi.

Reklama – czyli jak ludzie Cię zobaczą?

Dość ważnym aspektem w dzisiejszych czasach jest reklama. Bez tego ani rusz. Jeszcze przed rozpoczęciem działalności związanej z branżą beauty warto zadbać o reklamę. Na początek wystarczy prosta strona internetowa, lub fanpage na facebooku. Później możesz dodać do tego np. instagrama – gdzie będziesz umieszczać Twoje „realizacje”. Pozwoli to dotrzeć do szerszego grona klientów i w jakiś sposób zwiększyć zainteresowanie Twoim gabinetem kosmetycznym. Reklama dźwignią handlu – więc to od Ciebie w dużej mierze zależy jak się pokażesz i jak wykorzystasz możliwości dotarcia do większej ilości osób która akurat są zainteresowane skorzystaniem z usług salonu kosmetycznego.

Artykuł sponsorowany

Obserwuj Nas:

18,600FaniLubię
1,000ObserwującyObserwuj
1,130SubskrybującySubskrybuj

Nowe