- Reklama -
Reklamaspot_img
15.6 C
Szamotuły
piątek, 26 kwietnia, 2024
Reklama

Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich o moście we Wronkach

W związku z wyłączeniem z użytkowania mostu we Wronkach na podstawie decyzji Wielkopolskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego znak WIT.7741.30.2018.MMA z dnia 29.08.2018 r. Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Poznaniu wyjaśnia:

Zamknięcie mostu nie jest efektem zużycia i niewłaściwego utrzymania obiektu, a najbardziej prawdopodobną przyczyną są roboty budowlane prowadzone wzdłuż rzeki Warty w związku z inwestycją Gminy Wronki tzn. „Budową ścieżki rekreacyjnej wzdłuż rz. Warty – etap I”. Prace ziemne wykonywane na tym zadaniu przypuszczalnie naruszyły strukturę gruntu i uruchomiły osuwiska, co doprowadziło do przemieszczenia gruntu w obrębie dojazdu do obiektu od strony centrum miasta.

- Reklama -

Po otrzymaniu pierwszych informacji o nieprawidłowej pracy nasypu drogowego na dojeździe pracownicy WZDW w Poznaniu na bieżąco dokonywali oględzin obiektu. W związku z potwierdzeniem uszkodzeń w dniu 27.08.2018 r. zwołano naradę techniczną przy udziale pracowników Instytutu Inżynierii Lądowej Politechniki Poznańskiej, będących specjalistami w dziedzinach budowy mostów, geologii/geotechniki i geodezji oraz podjęto decyzje o pilnym założeniu systemu monitoringu obejmującego przemieszczenia pionowe i poziome konstrukcji przęsła.

Ponadto pracownicy Politechniki Poznańskiej opracowują schemat i zakres koniecznych badań gruntowych w obrębie przeprawy, co pozwoli określić przyczynę zagrożenia oraz sposób naprawy i stabilizacji nasypu drogowego.

Jeżeli potwierdzi się, że przyczyną uszkodzeń są roboty wykonywane przy realizacji inwestycji zleconej przez Gminę Wronki, Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Poznaniu wystąpi z roszczeniami do inwestora.

Most we wronkach został wybudowany w roku 1955. W wyniku reform administracji w 1999 r. jego zarządcą został WZDW w Poznaniu. Ze względu na bardzo zły stan techniczny obiektu w 2002 r. przeprowadzono kapitalny remont całej konstrukcji. Dodatkowo w 2017 r. wymieniono dylatacje.

Zgodnie w wymaganiami Prawa budowlanego co roku przeprowadzane są przeglądy podstawowe, a raz na pięć lat most podlega przeglądom szczegółowym. Ostatni przegląd wykonano w 2017 r., który ocenił stan obiektu jako poprawny i niezagrażający użytkowaniu.

WZDW fot. http://www.poznan.uw.gov.pl/

Obserwuj Nas:

18,900FaniLubię
1,000ObserwującyObserwuj
1,130SubskrybującySubskrybuj

Nowe