- Reklama -
7.5 C
Szamotuły
niedziela, 24 listopada, 2024
Reklama

Szamotuły. Wystartował przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej obwodnicy

Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Poznaniu ogłosił ważny dla Szamotuł przetarg.

27 lipca br. wystartował przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania: Budowa obwodnicy Szamotuł w ciągu drogi wojewódzkiej nr 184 Wronki – Ostroróg – Szamotuły – Przeźmierowo.

Opracowanie dotyczy dwóch odcinków obwodnicy: odcinek pierwszy od ronda na drodze wojewódzkiej nr 184 w miejscowości Piaskowo do ronda na drodze wojewódzkiej nr 187 (droga Oborniki – Pniewy) oraz odcinek drugi od ronda na DW 187 do ronda na DW 185 w Gaju Małym.

- Reklama -

Firma, która wygra przetarg będzie miała 600 dni na opracowanie dokumentacji.

Co z pozostałym odcinkiem od ronda w Gałowie do Piaskowa i który odcinek będzie realizowany jako pierwszy?

Dla odcinka  DW 187 – DW 184 Pniewy – Przeźmierowo w kwietniu wyłoniono wykonawcę na opracowanie projektu budowlanego. Natomiast w ramach środków z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg będziemy realizować budowę obwodnicy Szamotuł na odcinku DW 187/DW 187 czyli ze wschodu na zachód o długości około 10 km. Inwestycja będzie realizowana tylko przez Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Poznaniu – informuje Paweł Katarzyński, Dyrektor Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Poznaniu.

Odcinek, który będzie realizowany w pierwszej kolejności.

Obwodnica Szamotuł

Wybrany do realizacji wariant I zakłada budowę drogi o długości 12,397 kilometra. W ramach projektu koncepcyjnego zaplanowano:

  • budowę jezdni o szerokości 7,0m wraz z poboczami o szerokości 1,5m,
  • budowę wiaduktu kolejowego/estakady nad linią kolejową nr 351 Poznań Główny – Szczecin Główny,
  • budowę obiektu mostowego przez rzekę Sama,
  • budowę przepustów w ciągu Kanału Przybrodzkiego oraz innych cieków,
  • budowę przejść dla zwierząt,
  • przebudowę Kanału Przybrodzkiego oraz innych cieków,
  • budowę kanalizacji deszczowej w obrębie wiaduktu kolejowego i jego dojazdów, mostu nad Samą oraz odcinka, gdzie występują grunty słabonośne (od km ok. 0+150 do km ok.0+500),
  • budowę skrzyżowań i przebudowę dróg bocznych,
  • budowę dodatkowych jezdni drogi wojewódzkiej,
  • przebudowę lub zabezpieczenie wszystkich kolizji z urządzeniami obcymi,
  • przebudowę urządzeń melioracyjnych,
  • budowę oświetlenia rond,
  • budowę i przebudowę chodników i ścieżek rowerowych w obrębie skrzyżowań,
  • budowę przejazdów dla rowerzystów oraz przejść dla pieszych,
  • budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego,
  • wycinkę drzew kolidujących z projektowaną drogą oraz nasadzenia zastępcze.

Przypomnijmy, że budowa obwodnicy Szamotuł została zakwalifikowana do rządowego dofinansowania w kwocie 49 mln złotych.

Przebieg obwodnicy

Projekty koncepcyjne ciekawszych obiektów:

Rondo w Piaskowie na trasie Szamotuły – Poznań – początek projektowanej obwodnicy.
Rondo w Piaskowie oraz wiadukt nad linią kolejową i Kanałem Przybrodzkim.
Skrzyżowanie z drogą powiatową Kępa – Pamiątkowo.
Rondo na drodze Szamotuły – Oborniki.
Most nad Samą oraz skrzyżowanie z drogą gminną (okolice Szczuczyna).
Rondo w Gaju Małym – koniec obwodnicy.
8 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze Popularne
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze

Obserwuj Nas:

20,200FaniLubię
1,000ObserwującyObserwuj
1,130SubskrybującySubskrybuj

Nowe