- Reklama -
4.6 C
Szamotuły
niedziela, 24 listopada, 2024
Reklama

Podziemny tunel rozwiąże problemy komunikacyjne Szamotuł! [Prima Aprilis]

Od wielu lat zmotoryzowani mieszkańcy Szamotuł borykają się z problemami komunikacyjnymi, które spowodowane są m.in. przejazdami kolejowymi na ul. B. Chrobrego i Wojska Polskiego. Za kilka lat problemy te rozwiązać ma kilometrowy, podziemny tunel, który połączy centrum miasta z planowaną obwodnicą.

W centrum miasta wjazd do tunelu ma rozpoczynać się na Rynku, w miejscu, w którym obecnie znajdują się miejskie szalety. Dlaczego tam?

Usytuowanie wjazdu w tym miejscu i wykorzystanie istniejącej infrastruktury podziemnej, z której w tej chwili korzystają miejskie toalety, pozwoli nam zaoszczędzić kilkanaście tysięcy złotych, z planowanych 450 mln zł, które ma pochłonąć inwestycja. – przekazał nam, chcący zachować anonimowość, pracownik Urzędu.

- Reklama -

Wjeżdżając na Rynku, z tunelu wyjedziemy na ul. Wojska Polskiego, ma się on tam połączyć z planowaną obwodnicą miasta. Podziemny przejazd będzie miał długość jednego kilometra, zostanie wybudowany metodą drążenia, dzięki temu uda się, w znacznym stopniu, zmniejszyć niedogodności dla okolicznych mieszkańców.

Tunel ma zostać wybudowany w wysokim standardzie, powstaną dwa pasy dla ruchu pojazdów oraz ścieżka pieszo-rowerowa. Ze względu na kończące się miejsce na powierzchni, wzdłuż tunelu ma powstać pasaż handlowy z kilkunastoma lokalami. Zainteresowanie wynajęciem powierzchni handlowej wyraziło już kilka znanych, ogólnopolskich marek, wśród nich jest popularna restauracja serwująca dania fast-food, której od dawna wyczekują mieszkańcy Szamotuł – dodał pracownik Urzędu. 

Budowa ma się rozpocząć w przyszłym roku, wykonawca będzie miał czas na zakończenie inwestycji do 1 kwietnia 2022 roku. W dzień otwarcia nowego tunelu, lokalne stowarzyszenie biegaczy planuje zorganizowanie półmaratonu, którego trasa miałaby przebiegać przez nowy, podziemny przejazd.

Jak udało nam się dowiedzieć w Urzędzie, budowa będzie wiązała się z pewnymi niedogodnościami dla kierowców. Od roku 2019 do roku 2023, w celu wygospodarowania środków na budowę, wszelkie nowe drogi gminne i powiatowe, będą budowane w standardzie tzw. dróg pasowych.

Planowany przebieg podziemnego tunelu (Google Maps)

Aktualizacja (1.04 – 20:45): Ten wpis to oczywiście primaaprilisowy żart 🙂 Pozdrawiamy i życzymy spokojnych Świąt Wielkanocnych.

7 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze Popularne
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze

Obserwuj Nas:

20,200FaniLubię
1,000ObserwującyObserwuj
1,130SubskrybującySubskrybuj

Nowe