Od wielu lat zmotoryzowani mieszkańcy Szamotuł borykają się z problemami komunikacyjnymi, które spowodowane są m.in. przejazdami kolejowymi na ul. B. Chrobrego i Wojska Polskiego. Za kilka lat problemy te rozwiązać ma kilometrowy, podziemny tunel, który połączy centrum miasta z planowaną obwodnicą.
W centrum miasta wjazd do tunelu ma rozpoczynać się na Rynku, w miejscu, w którym obecnie znajdują się miejskie szalety. Dlaczego tam?
Usytuowanie wjazdu w tym miejscu i wykorzystanie istniejącej infrastruktury podziemnej, z której w tej chwili korzystają miejskie toalety, pozwoli nam zaoszczędzić kilkanaście tysięcy złotych, z planowanych 450 mln zł, które ma pochłonąć inwestycja. – przekazał nam, chcący zachować anonimowość, pracownik Urzędu.
Wjeżdżając na Rynku, z tunelu wyjedziemy na ul. Wojska Polskiego, ma się on tam połączyć z planowaną obwodnicą miasta. Podziemny przejazd będzie miał długość jednego kilometra, zostanie wybudowany metodą drążenia, dzięki temu uda się, w znacznym stopniu, zmniejszyć niedogodności dla okolicznych mieszkańców.
Tunel ma zostać wybudowany w wysokim standardzie, powstaną dwa pasy dla ruchu pojazdów oraz ścieżka pieszo-rowerowa. Ze względu na kończące się miejsce na powierzchni, wzdłuż tunelu ma powstać pasaż handlowy z kilkunastoma lokalami. Zainteresowanie wynajęciem powierzchni handlowej wyraziło już kilka znanych, ogólnopolskich marek, wśród nich jest popularna restauracja serwująca dania fast-food, której od dawna wyczekują mieszkańcy Szamotuł – dodał pracownik Urzędu.
Budowa ma się rozpocząć w przyszłym roku, wykonawca będzie miał czas na zakończenie inwestycji do 1 kwietnia 2022 roku. W dzień otwarcia nowego tunelu, lokalne stowarzyszenie biegaczy planuje zorganizowanie półmaratonu, którego trasa miałaby przebiegać przez nowy, podziemny przejazd.
Jak udało nam się dowiedzieć w Urzędzie, budowa będzie wiązała się z pewnymi niedogodnościami dla kierowców. Od roku 2019 do roku 2023, w celu wygospodarowania środków na budowę, wszelkie nowe drogi gminne i powiatowe, będą budowane w standardzie tzw. dróg pasowych.
Aktualizacja (1.04 – 20:45): Ten wpis to oczywiście primaaprilisowy żart 🙂 Pozdrawiamy i życzymy spokojnych Świąt Wielkanocnych.
A co z przejazdem w kierunku Poznania? Jak rozumiem wjazd do tunelu na runku i wyjazd w gałowie na obwodnice i dopiero do poznania tak trochę bezsensu to cały ruch na poznań przeniesie się na lipową i kępe
1 kwietnia i wszystko jasne 😉
No chociaż raz Szamotuły czymś zabłysną,będzie super klawo tunel w lewo tunel w prawo a dzisiaj 1KWIETNIA
Wszystko to co się dzieje w mieście Szamotuły to jest jeden wielki 1 kwietnia.Powiesili na rynku banery jakby wyglądał Rynek gdyby tak wyglądał.Kabaret trwa.Kiszka wyborcza w produkcji.To juz niedługo
To jesli to prawda to lepiej gdyby zrobili tunel na wysokosci miedzy netto a tesko bo w godzinach szczytowych stoi tu tyle ciezarowek jak sa tory zamkniete ze w strone pniew siega czsami do chaty polskiej a zrynku to tylko osobowki troche ktore krutsze sa od pojazdow tir
Żarty żartami ale jak się patrzy na Szamotuły to wszystkie zabiegi które miały miejsce w ostatnich latach to leczenie syfa pudrem. Miasto od wielu lat stoi w miejscu bo postawienie kilku marketów rozwojem nazwać nie można. Miasto rośnie pod względem ilości mieszkańców ale stoi pod względem :
– komunikacyjnym
– edukacyjnym
– infrastruktury
– pracy
– inwestycji
W latach 90 zamknięta została fabryka mebli a budynki przy ulicy Dworcowej straszą do dziś. Już we wspomnieniach latach 90 mówiono o wiadukcie kolejowym.
Mam wrażenie że bliska odległość od Poznania i położenie na trasie PKP Szczecin – Poznań ratuje to miasto.
W innym przypadku mogło by wyglądać jak zapuszczony Międzychód, Drezdenko, Jarocin itp. Odległość od Poznania, prawie centralne położenie na mapie Wielkopolski oraz odległość od A2 można byłoby by wykorzystać i ruszyć z kopyta.
Ale za dużo ludzi jest po studiach a za mało inteligentnych oraz za dużo kolesiostwa…
Dziękuję.
zajebiście słaby żart, robicie z mieszkańców Szamotuły idiotow. zamiast pierdolić takie farmazony to może byście w końcu zrobili coś dobrego dla miasta i ludzi.