Policjanci z Poznania przyjęli już blisko 70 zgłoszeń dotyczących nieuprawnionych wypłat pieniędzy z kont klientów jednego z banków. Zdarzenia miały miejsce od wczoraj, a funkcjonariusze prowadzą intensywne działania wyjaśniające.
Jak informuje Wielkopolska Policja, na bieżąco trwa analiza napływających zawiadomień, a mundurowi są w stałym kontakcie z działem bezpieczeństwa banku, którego klienci padli ofiarą incydentu.
Co zrobić, jeśli z konta zniknęły pieniądze?
Osoby, które zauważyły na swoim rachunku nieautoryzowane transakcje, powinny niezwłocznie zgłosić się do najbliższego komisariatu policji. Należy zabrać ze sobą:
- dowód osobisty,
- numer konta bankowego,
- historię rachunku z zaznaczeniem transakcji budzących wątpliwości.
Policja przypomina również, by nie udostępniać danych logowania, kodów SMS ani danych kart płatniczych, nawet jeśli rozmówca podaje się za pracownika banku.
Oświadczenie banku Santander:
Wczoraj w wyniku monitoringu bank wykrył transakcje o charakterze przestępczym przy użyciu kart płatniczych klientów. Transakcje te wykonywane były w bankomatach sieci współpracującej. Niezwłocznie po wykryciu zdarzenia wszystkie karty, które mogły zostać dotknięte przestępczym działaniem, zostały zabezpieczone. We współpracy z operatorem urządzeń, prowadzimy obecnie pogłębioną analizę zdarzenia. Podejrzewamy zamontowanie nakładek skanujących na bankomatach sieci współpracującej. Jesteśmy oczywiście w kontakcie z organami ścigania i przygotowujemy zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa
Bank zapewnia, że środki zostaną zwrócone na konta klientów w poniedziałek.
