- Reklama -
4.1 C
Szamotuły
czwartek, 5 grudnia, 2024
Reklama

Mieszkanka gminy Szamotuły padła ofiarą oszustów. Straciła wszystkie oszczędności

Kolejna osoba z naszego regionu padła ofiarą podstępnych oszustów. Seniorka została oszukana metodą „na legendę”, przekazując nieznajomej kobiecie 40 tysięcy złotych.

Wczoraj szamotulscy policjanci otrzymali zgłoszenie o oszustwie na szkodę 92-letniej mieszkanki gminy Szamotuły. Do zdarzenia doszło w nocy z 18 na 19 września. Z policyjnych ustaleń wynikało, iż około godziny 22 nieznany mężczyzna podający się za policjanta zadzwonił na telefon stacjonarny seniorki.

Gdy kobieta odebrała, fałszywy policjant przekazał informację, iż synowa pokrzywdzonej spowodowała wypadek drogowy. Weszła na przejście dla pieszych na czerwonym świetle, przez co kierująca pojazdem ciężarna kobieta, aby uniknąć potrącenia jej, wjechała w mur. W wyniku tego zdarzenia, kierująca samochodem miała poronić dziecko i w ciężkim stanie trafiła do szpitala. Jak zwykle w tego typu oszustwach fałszywy policjant przekazał seniorce, że potrzebne są pieniądze na kaucję. Tym razem miało to być pół miliona złotych – informuje st. asp. Sandra Chuda z Komendy Powiatowej Policji w Szamotułach.

- Reklama -

Starsza kobieta nie dysponowała aż tak dużą ilością pieniędzy, ale postanowiła przygotować wszystkie swoje oszczędności, by pomóc synowej. Zgodnie z instrukcją fałszywego policjanta, kobieta włożyła gotówkę do foliowej reklamówki, którą przekazała nieznajomej kobiecie, która zgodnie z zapowiedzią przyszła do jej domu.

Seniorka zorientowała się, że padła ofiarą oszustwa dopiero po tym, jak na rano zadzwoniła do swojej synowej i dowiedziała się, że wcale nie brała udziału w żadnym wypadku. Policjanci pracują nad ustaleniem sprawców oszustwa – dodaje policjantka.

Policja prosi seniorów o ostrożność

  • Policja nigdy nie prosi o przekazanie pieniędzy i nigdy nie dzwoni z takim żądaniem! Jeśli dzwoniący podaje się za policjanta i żąda lub prosi o przekazanie pieniędzy, bądź pewny, że rozmawiasz z oszustem!
  • Nigdy nie działaj pod wpływem emocji. Jeżeli twój rozmówca wywołuje presję czasu, rozłącz się i zadzwoń samodzielnie na infolinię banku. W pośpiechu znacznie łatwiej o podjęcie nieprzemyślanej i błędnej decyzji.
  • Oszuści często „grają na emocjach” i wykorzystują presję czasu! Dajcie sobie czas do namysłu. Nie ulegajcie presji. Rozłączcie się, skontaktujcie się ze swoją rodziną, przedyskutujcie sprawę, zanim podejmiecie jakąkolwiek decyzję.

Obserwuj Nas:

20,200FaniLubię
1,000ObserwującyObserwuj
1,130SubskrybującySubskrybuj

Nowe