Gmina Szamotuły rozstrzygnęła przetarg na dostawę szkolnego autobusu elektrycznego.
Przedmiotem przetargu był jednoczłonowy autobus elektryczny zeroemisyjny o długości 8,8 – 12 metrów, przeznaczony do komunikacji publicznej. Konstrukcja pojazdu i zastosowane rozwiązania, mają gwarantować co najmniej 15 lat eksploatacji w panujących w naszym regionie warunkach atmosferycznych. Autobus ma być wyposażony m.in. w 39 miejsc siedzących, klimatyzację, miejsca dla niepełnosprawnych oraz ładowarkę, która umożliwi pełne naładowanie pojazdu w maksymalnie 10 godzin.
Jedna oferty unieważniona
W przetargu wpłynęły trzy oferty:
- ARP E-VEHICLES Sp. z o.o. z Bydgoszczy – polska spółka, której właścicielem jest Agencja Rozwoju Przemysłu S.A. Od 2020 roku produkuje autobusy elektryczne. Cena oferty: 2.459.998,77 zł
- Solaris Bus & Coach sp. z o. o. – polski producent autobusów miejskich, międzymiastowych i trolejbusów z główną siedzibą w Bolechowie pod Poznaniem. Cena oferty: 2.687.550,00 zł
- Stromberg Consultancy d.o.o. – firma z Chorwacji, o której obecnie nic nie wiadomo. Cena oferty: 2.298.944,00 zł
Urząd zdecydował się odrzucić ofertę firmy Stromberg Consultancy z Chorwacji. Jako najkorzystniejszą uznano ofertę złożoną przez firmę ARP E-VEHICLES Sp. z o.o. z Bydgoszczy.
Na szamotulskich drogach pojawi się Pilea
Wszystko wskazuje na to, że na szamotulskich drogach pojawi się znany z innych miast autobus Pilea, czyli pierwszy polski zero-emisyjny autobus z baterią pod podwoziem.
Gmina Szamotuły na zakup pojazdu pozyskała aż 2 miliony zł to dofinansowania z Polskiego Ładu. Autobus ma zostać dostarczony w 2025 roku.