Regeneracja wtryskiwaczy polega na przywróceniu ich prawidłowej pracy poprzez naprawę, czyszczenie i wymianę zużytych części. To alternatywa dla zakupu nowych podzespołów, która jest korzystniejsza cenowo. Czyszczenie wtryskiwaczy odbywa się w myjce ultradźwiękowej, a wymiana uszczelek i podkładek jest konieczna, aby zapewnić ich prawidłowe działanie. Regenerację najlepiej przeprowadzać w serwisie samochodowym, który posiada odpowiednie urządzenia i doświadczenie w tego typu naprawach.
Serwis Bosch Service Pawlik jest jednym z takich miejsc, które oferują profesjonalną regenerację wtryskiwaczy. Warsztat ten może pochwalić się 30-letnim doświadczeniem w naprawie podzespołów układów paliwowych w Dieslach. Dobrą informacją jest, że osobista wizyta w Stalowej Woli (siedzibie firmy) nie jest konieczna, gdyż wtryski można wysłać do pracowni za pomocą przesyłek kurierskich. Serwis przyjmuje zlecenia z całej Polski, a po realizacji regeneracji odsyła paczkę razem z kartą gwarancyjną i specyfikacją ze stołu probierczego pod wskazany przez Klienta adres.
Skąd jednak wiadomo, że wtryskiwacze w naszym samochodzie są zużyte i wymagają naprawy? Mianowicie wtryski powinno poddać się regeneracji, gdy zaczynają wykazywać takie objawy, jak:
1. Nierówna praca silnika: jeśli silnik jest niestabilny i szarpie, to może to świadczyć o problemach z wtryskiem.
2. Niska wydajność silnika: jeśli samochód traci moc, to może to wynikać z uszkodzenia wtrysków.
3. Wysokie spalanie paliwa: jeżeli pojazd zaczyna spalać więcej paliwa niż zwykle, to może to sugerować, że wtryski są zużyte i nie wstrzykują odpowiedniej ilości paliwa.
4. Check Engine: jeśli kontrolka Check Engine pojawia się na desce rozdzielczej, to może to być sygnał, że wtrysk wymaga regeneracji.
Jeśli zauważymy któryś z wyżej wymienionych symptomów, warto możliwie szybko sprawdzić stan techniczny wtryskiwaczy, by w porę zlokalizować źródło usterki. Trzeba też wiedzieć, że części uszkodzone mechanicznie nie będą nadawały się do regeneracji.