- Reklama -
9 C
Szamotuły
sobota, 1 kwietnia, 2023

Opakowania jako element marketingu i reklamy w branży spożywczej

Artykuł sponsorowany

Opakowanie nie tylko chroni produkt w trakcie magazynowania i transportu. To podstawowy element komunikacji wizualnej marki. Dziś producenci żywności mają niemal nieskończone możliwości atrakcyjnego zaprezentowania swojego produktu. Czy konsumenci rzeczywiście „kupują oczami”? Jakie trendy cieszą się obecnie największą popularnością i w jakie rozwiązania warto inwestować? Zrobiliśmy przegląd najważniejszych trendów.

Czy opakowanie wpływa na decyzje zakupowe konsumentów?

Wiele decyzji zakupowych podejmujemy pod wpływem impulsu. Cena to nie wszystko – zwłaszcza w przypadku artykułów spożywczych, które niemal codziennie lądują na naszych stołach. Co więc ma decydujące znaczenie w przypadku produktów o podobnych właściwościach i składzie? Dobre skojarzenia z marką, chwytliwe hasło na wieczku, a nawet… kolor opakowania. Dlatego producenci żywności coraz częściej sięgają po nietypowe formy reklamy.

Najciekawsze rozwiązania marketingowe w branży opakowaniowej

Opakowania na zamówienie

Opakowania jest głosem marki. Dlatego firmy z branży opakowaniowej zapewniają swoim klientom możliwość doboru wielu parametrów opakowania. Producent Plast-Box zapewnia szeroki wybór kolorów i sposobów etykietowania. Wówczas producent ma pewność, że jego rozwiązanie jest po pierwsze: unikalne, a po drugie: idealnie dopasowane do właściwości produktu i strategii marketingowej firmy.

Opakowania interaktywne

Dynamiczny rozwój technologii sprawił, że coraz większą popularnością cieszą się opakowania interaktywne, które zachęcają klienta do większej interakcji z marką. Jak ta komunikacja wygląda w praktyce? Mimo że opakowanie interaktywne na pierwszy rzut oka nie różni się niczym od tradycyjnych, to ma pewną specjalną cechę, a mianowicie: etykietę z kodem. Cała „magia” dzieje się po jego zeskanowaniu za pomocą smartfona. Co zobaczy klient na swoim ekranie? To zależy od grupy docelowej i celów biznesowych – opowieść o powstawaniu produktu, historię marki, a nawet… krótką grę.

Ekoopakowania

Wzrost świadomości ekologicznej w społeczeństwie spowodował większe zainteresowanie ekologią. Wielu klientów sprawdza, z czego dane opakowanie powstało i czy nadaje się do recyklingu.

Eko może być zarówno zawartość (certyfikowane produkty pochodzące z ekologicznych upraw), jak i opakowanie. Wiele osób, myśląc o opakowaniach w stylu eko, ma przed oczami pojemniki ze szkła lub papieru. A co z powszechnie stosowanym w branży spożywczej plastikiem? Czy pojemniki z tworzywa sztucznego też mogą pretendować do miana ekologicznych? Okazuje się, że tak. Producent opakowań spożywczych Plast-Box dba o to, aby opakowania miały jak najmniejszy ślad węglowy, ograniczając ilość surowca pierwotnego. W kontekście ekologii warto wskazać także na możliwości, jakie dają opakowania plastikowe do chemii producenta Plast-Box, który daje swoim klientom wybór: mogą otrzymać opakowanie w całości wykonane z surowca pierwotnego lub wybrać opcję bardziej ekologiczną, w kilkudziesięciu procentach wykonaną z surowca wtórnego. Ekoopakowania wyróżniają się charakterystycznym dla grupy ekoproduktów designem – dzięki temu klient od razu wie, że sięga po produkt, który wspiera ważne dla niego cele, co przekłada się na sukces sprzedażowy.

Artykuł sponsorowany

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Obserwuj Nas:

16,100FaniLubię
1,060ObserwującyObserwuj
1,080SubskrybującySubskrybuj

Nowe

- Reklama -