- Reklama -
Reklamaspot_img
8.2 C
Szamotuły
piątek, 19 kwietnia, 2024
Reklamaspot_img

Opakowania jako element marketingu i reklamy w branży spożywczej

Artykuł sponsorowany

Opakowanie nie tylko chroni produkt w trakcie magazynowania i transportu. To podstawowy element komunikacji wizualnej marki. Dziś producenci żywności mają niemal nieskończone możliwości atrakcyjnego zaprezentowania swojego produktu. Czy konsumenci rzeczywiście „kupują oczami”? Jakie trendy cieszą się obecnie największą popularnością i w jakie rozwiązania warto inwestować? Zrobiliśmy przegląd najważniejszych trendów.

Czy opakowanie wpływa na decyzje zakupowe konsumentów?

Wiele decyzji zakupowych podejmujemy pod wpływem impulsu. Cena to nie wszystko – zwłaszcza w przypadku artykułów spożywczych, które niemal codziennie lądują na naszych stołach. Co więc ma decydujące znaczenie w przypadku produktów o podobnych właściwościach i składzie? Dobre skojarzenia z marką, chwytliwe hasło na wieczku, a nawet… kolor opakowania. Dlatego producenci żywności coraz częściej sięgają po nietypowe formy reklamy.

Najciekawsze rozwiązania marketingowe w branży opakowaniowej

Opakowania na zamówienie

Opakowania jest głosem marki. Dlatego firmy z branży opakowaniowej zapewniają swoim klientom możliwość doboru wielu parametrów opakowania. Producent Plast-Box zapewnia szeroki wybór kolorów i sposobów etykietowania. Wówczas producent ma pewność, że jego rozwiązanie jest po pierwsze: unikalne, a po drugie: idealnie dopasowane do właściwości produktu i strategii marketingowej firmy.

Opakowania interaktywne

Dynamiczny rozwój technologii sprawił, że coraz większą popularnością cieszą się opakowania interaktywne, które zachęcają klienta do większej interakcji z marką. Jak ta komunikacja wygląda w praktyce? Mimo że opakowanie interaktywne na pierwszy rzut oka nie różni się niczym od tradycyjnych, to ma pewną specjalną cechę, a mianowicie: etykietę z kodem. Cała „magia” dzieje się po jego zeskanowaniu za pomocą smartfona. Co zobaczy klient na swoim ekranie? To zależy od grupy docelowej i celów biznesowych – opowieść o powstawaniu produktu, historię marki, a nawet… krótką grę.

Ekoopakowania

Wzrost świadomości ekologicznej w społeczeństwie spowodował większe zainteresowanie ekologią. Wielu klientów sprawdza, z czego dane opakowanie powstało i czy nadaje się do recyklingu.

Eko może być zarówno zawartość (certyfikowane produkty pochodzące z ekologicznych upraw), jak i opakowanie. Wiele osób, myśląc o opakowaniach w stylu eko, ma przed oczami pojemniki ze szkła lub papieru. A co z powszechnie stosowanym w branży spożywczej plastikiem? Czy pojemniki z tworzywa sztucznego też mogą pretendować do miana ekologicznych? Okazuje się, że tak. Producent opakowań spożywczych Plast-Box dba o to, aby opakowania miały jak najmniejszy ślad węglowy, ograniczając ilość surowca pierwotnego. W kontekście ekologii warto wskazać także na możliwości, jakie dają opakowania plastikowe do chemii producenta Plast-Box, który daje swoim klientom wybór: mogą otrzymać opakowanie w całości wykonane z surowca pierwotnego lub wybrać opcję bardziej ekologiczną, w kilkudziesięciu procentach wykonaną z surowca wtórnego. Ekoopakowania wyróżniają się charakterystycznym dla grupy ekoproduktów designem – dzięki temu klient od razu wie, że sięga po produkt, który wspiera ważne dla niego cele, co przekłada się na sukces sprzedażowy.

Artykuł sponsorowany

Obserwuj Nas:

18,000FaniLubię
1,060ObserwującyObserwuj
1,200SubskrybującySubskrybuj

Nowe

- Reklama -