- Reklama -
Reklamaspot_img
5.4 C
Szamotuły
sobota, 20 kwietnia, 2024
Reklama

Obwodnica Wronek oficjalnie otwarta

W środę, 6 lipca nastąpiło uroczyste otwarcie obwodnicy Wronek.

Otwarcie odbyło się w obecności m.in. Marszałka Województwa Wielkopolskiego Marka Woźniaka, wicemarszałka Wojciecha Jankowiaka oraz lokalnych samorządowców.

Oddanie do użytku obwodnicy Wronek, wybudowanej przez Samorząd Województwa Wielkopolskiego, likwiduje wąskie gardło w układzie komunikacyjnym województwa. Poprawi się także poziom bezpieczeństwa i komfort codziennego funkcjonowania mieszkańców – podkreśla Marszałek Marek Woźniak.  

- Reklama -

Budowa obwodnicy trwała ponad dwa lata. W ramach inwestycji wybudowano wiadukt kolejowy, trójprzęsłowy most nad Wartą, trzy ronda, drogi dojazdowe do terenów przyległych oraz chodniki i ścieżki pieszo-rowerowe w obrębie skrzyżowań. Obwodnica rozpoczyna się przy ul. Szamotulskiej w Nowej Wsi, a kończy niedaleko Smolnicy. Gmina Wronki wraz z Powiatem Szamotulskim wybudowały również łącznik ul. Mickiewicza z obwodnicą. 5-kilometrowy odcinek drogi pozwoli na udrożnienie ruchu we Wronkach.

Wartość inwestycji to ponad 81 mln zł, z czego dofinansowanie z WRPO 2014+ to blisko 66 mln zł.

Film z historii budowy obwodnicy Wronek opublikował wroniecki profil Podróże WW:

Kilka ciekawostek

Kilka godzin przed uroczystością Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Poznaniu przedstawił kilka ciekawostek dotyczących budowy obwodnicy.

  • W ramach budowy mostu, z uwagi na zróżnicowane warunki gruntowe do posadowienia przeprawy (brak podpór w nurcie rzeki) wykorzystano 262 pale prefabrykowane wbijane o długości do 14 m. Możemy to porównać do 111 wieżowców – 11 piętrowych.
  • Obiekt zaprojektowano w klasie obciążenia A – 50 ton.
  • Długość mostu to 252,2 metry, a szerokość 15 metrów.
  • W skład przeprawy weszły dwa przyczółki, dwie podpory pośrednie, trzy przęsła – 2×60 m skrajne, 1×100 m środkowe.
  • Do budowy mostu wykorzystano 655 ton zbrojenia, 95 ton stali sprężającej, 542,7 m3 betonu, 487,6 metrów prefabrykatów polimerobetonowych oraz po 1878 m2 warstw wiążącej i ścieralnej o grubości po 4 cm asfaltu.

W serwisie YouTube znajduje się również film z przejazdu całą obwodnicą:

Obserwuj Nas:

18,600FaniLubię
1,000ObserwującyObserwuj
1,130SubskrybującySubskrybuj

Nowe