- Reklama -
21.6 C
Szamotuły
sobota, 18 maja, 2024
Reklama

Jakie zachowania lidera wpływają na poziom zaangażowania pracowników?

Artykuł sponsorowany

Według Instytut Gallupa zaangażowanie w pracy wynika w aż 70% z postawy managera. Wspieranie i motywowanie pracowników powinno zatem być głównym zadaniem kierownika zespołu, który chce odnieść sukces i osiągnąć postawione przed nim cele. Jak powinien zachowywać się lider, by wspierać zaangażowanie swoich zespołów w pracy?

Zaangażowanie w pracy – o czym manager musi pamiętać?

Jednym z największych błędów, jakie może popełnić lider, jest patrzenie na budowanie zaangażowania w pracy, jak na jednorazową akcję. Takie podejście nie będzie skuteczne, ponieważ wyrywkowe inicjatywy nigdy nie przyniosą takich rezultatów, jak sukcesywna i ciągła praca nad tym obszarem. Rzeczywiste i trwałe wzmacnianie zaangażowania w pracę powinno wynikać z kultury organizacji oraz stylu zarządzania. W tym artykule pochylę się na pięcioma kluczowymi obszarami, w ramach których manager może zwiększać zapał oraz motywację swoich pracowników.

Postawy lidera wspierające zaangażowanie w pracy

  1. Określ wizję i cele – To, co spaja pracowników i pozwala im utożsamiać się z organizacją, to z pewnością wspólna wizja oraz ambitne cele do osiągnięcia. Nadają one jeden kierunek działań i pozwalają w pełni zaangażować się w pracę. To dzięki nim pracownicy podejmują trafne decyzje oraz potrafią sprawnie reagować w kryzysowych sytuacjach. Dobry manager powinien nakreślać jasną i jednoznaczną wizję, a także poszczególne kroki, które pozwolą ją zrealizować.

  2. Zapewnij rozwój – Kolejnym elementem, który wzmacnia zaangażowanie w pracy, jest umożliwienie pracownikom rozwijania swoich talentów oraz zdobywania dalszych kwalifikacji. Liderzy powinni szukać nowych sposobów na umożliwienie pracownikom zdobywania aktualnej wiedzy. Współcześnie można wykorzystać w tym celu różnego rodzaju platformy e-learningowe czy aplikacje mentoringowe. Pracownicy, którzy mogą rozwijać skrzydła w pracy, czują, że firmie na nich zależy.

  3. Zadbaj o partnerstwo i indywidualne podejście – To, co leży u podstaw zaangażowania w pracę, to poczucie podmiotowego traktowania oraz zaufanie. Nikt z nas nie lubi czuć się jak nic nieznaczący trybik w wielkiej maszynie. Liderzy, którzy podchodzą po partnersku do pracowników, budują z nimi trwalsze relacje, które umożliwiają osiągnięcie wysokiej motywacji. Ważne jest, aby zadbać o szczerość i otwartość na linii manager – pracownik. Wówczas możliwe będzie zrozumienie prawdziwych potrzeb każdego w zespole.

  4. Postaw na feedback i rozmowę – Inną ważną cechą managera, która wspiera zaangażowanie w pracę, jest umiejętność udzielania trafnych i wartościowych informacji zwrotnych. A co często trudniejsze, otworzenie się na otrzymywanie feedbacku również na swój temat. Konstruktywna rozmowa o tych dobrych i tych trudnych elementach współpracy, prowadzi do pozytywnych zmian i wypracowania skutecznego modelu działania.

  5. Bazuj na mocnych stronach – Aby pracownicy mogli w pełni zaangażować się w pracę, muszą oni w jej trakcie wykorzystywać swoje talenty i predyspozycje. Mocne strony pracowników pozwalają firmom budować przewagę konkurencyjną oraz odkrywać nowe obszary działania. Dobry lider zna talenty swoich pracowników, a także umożliwia ich rozwój oraz wzmacnianie. Czy tak jest w twoim zespole?

Jak stworzyć zaangażowany zespół?

Lider chcący budować trwałe i efektywne zespoły, powinien skupić się na pielęgnowaniu wyżej wymienionych zachowań. To właśnie określenie jasnej i motywującej wizji, stwarzanie możliwości rozwoju oraz wykorzystywania mocnych stron, a także partnerstwo i otwartość w relacji stają się głównymi czynnikami, które wpływają na zaangażowanie w pracę. Omijanie tych podstawowych elementów, może przynieść firmie kosztowne i dotkliwe konsekwencje.

Artykuł sponsorowany

Obserwuj Nas:

18,900FaniLubię
1,060ObserwującyObserwuj
1,200SubskrybującySubskrybuj

Nowe

- Reklama -