Urząd Miasta i Gminy opublikował podsumowanie działań Straży Miejskiej w Szamotułach w zakresie sprawdzania prawidłowości w gromadzeniu i utylizacji nieczystości ciekłych.
Obowiązek kontroli nałożył na gminę ustawodawca. W gminie Szamotuły takimi działaniami zajmuje się straż miejska. W ostatnim czasie strażnicy miejscy sprawdzili ponad 1000 posesji z terenu gminy Szamotuły. Wyniki ich działań to:
- 140 posesji nie miało podpisanej umowy na wywóz nieczystości ciekłych,
- 207 posesji nie posiadało faktur za wywóz nieczystości ciekłych,
- 7 posesji nie posiadało szamba,
- 7 posesji nie zgłosiło w UMiG posiadanie przydomowej oczyszczalni ścieków,
- wykryto 347 wykroczeń,
- nałożono 198 mandatów karnych,
- 149 osób pouczono.
Urząd Miasta i Gminy przypomina, że wszelkie uwagi dotyczące realizacji zapisów Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie MiG Szamotuły można zgłaszać pod nr tel. 986 lub 694 036 118. Strażnicy apelują do właścicieli posesji o zachowywanie faktur za specjalistyczne usługi (np. wywóz szamba). Pozwoli to uniknąć problemów przy ewentualnej kontroli.