W trudnej, pandemicznej rzeczywistości małe gesty mają ogromne znaczenie. Grupa MTP zorganizowała akcję „Razem dla medyków”, której celem jest ufundowanie posiłków dla zaangażowanych w walkę z COVID-19 pracowników służby zdrowia. Dołączyło do niej blisko 50 przedsiębiorstw, wśród nich także Grupa Amica.
Pandemia koronawirusa jest trudnym sprawdzianem nie tylko dla służby zdrowia, ale także dla całego społeczeństwa, które pierwszy raz stanęło w obliczu tak poważnego zagrożenia. Bezprecedensowa sytuacja budzi w ludziach poczucie jedności i solidarności, dlatego nie dziwi fakt, że akcja „Razem dla medyków” spotkała się z tak dużym entuzjazmem.
Grupa Amica docenia zaangażowanie pracowników służby zdrowia w walkę z koronawirusem, zdaje sobie także sprawę z tego, jak trudno sprostać wyzwaniom w czasie pandemii. To właśnie dlatego postanowiono za pośrednictwem akcji organizowanej przez Grupę MTP „Razem dla medyków” wykupić powierzchnię reklamową na fasadzie Holu Wschodniego Międzynarodowych Targów Poznańskich. Zgromadzone fundusze pozwolą na ufundowanie w sumie 30 tysięcy pełnowartościowych posiłków dla personelu medycznego z Wielkopolski. Pierwsze obiady trafiły już m.in. na Oddział Izolacyjny Ginekologiczno-Położniczy dla pacjentek z Covid-19 w Szpitalu Klinicznym na Polnej w Poznaniu.
– Zdajemy sobie sprawę, że pandemia jest problemem globalnym i doświadcza wielu grup społecznych, także tych, od których może zależeć nasze życie. Odczuwają ją szpitale i placówki ochrony zdrowia, które stoją na pierwszej linii frontu walki z chorobą. Amica wspomagała jednostki służby zdrowia już podczas tzw. pierwszej fali pandemii na wiosnę, tym razem dołączając do akcji „Razem dla medyków” chcemy okazać wsparcie i wynagrodzić trud personelowi medycznemu, który codziennie walczy o to, żebyśmy byli bezpieczni. Wierzymy, że przekazywane przez nas wsparcie, zarówno w postaci pełnowartościowych posiłków, sprzętów AGD czy darowizn finansowych, przyczynia się do łagodniejszego przebrnięcia przez ten trudny dla nas wszystkich okres – powiedział Paweł Rydz, dyrektor ds. marketingu w Amica Handel i Marketing.
Grupa Amica regularnie angażuje się w pomoc placówkom ochrony zdrowia – było tak zarówno podczas wiosennej, jak i jesiennej fali pandemii koronawirusa. Od początku roku firma udzieliła wsparcia około 50 instytucjom z 40 miast, przekazała w sumie blisko 300 sprzętów AGD oraz pakiety środków ochrony dla medyków w postaci kombinezonów, maseczek i rękawiczek.