- Reklama -
1.6 C
Szamotuły
sobota, 23 listopada, 2024
Reklama

Startuje rządowy program „Dobry Start”. Jak otrzymać 300 zł na uczące się dziecko?

1 lipca 2018 r. rusza rządowy program „Dobry Start”, na podstawie, którego rodziny otrzymają raz w roku 300 zł na każde dziecko uczące się w szkole – bez względu na dochody.

Świadczenie „Dobry Start” będzie przysługiwać raz w roku na rozpoczynające rok szkolny dzieci do ukończenia 20 roku życia, a w przypadku uczących się dzieci niepełnosprawnych do ukończenia przez nie 24 roku życia.

- Reklama -

Ważne! Świadczenie nie przysługuje na dzieci uczęszczające do przedszkola oraz dzieci realizujące roczne przygotowania przedszkolne w tzw. zerówce w przedszkolu lub szkole oraz studiujące.

Świadczenie „Dobry Start” będzie przysługiwać rodzicom, opiekunom prawnym lub opiekunom faktycznym dziecka, a w przypadku dzieci przebywających w pieczy zastępczej – rodzicom zastępczym, osobom prowadzącym rodzinny dom dziecka, dyrektorom placówki opiekuńczo-wychowawczej, dyrektorom regionalnych placówek opiekuńczo-terapeutycznych.

Wnioski o świadczenie będą przyjmowane i realizowane przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Szamotułach, a w przypadku świadczenia na dziecko umieszczone w pieczy zastępczej lub osobę uczącą się będącą osobą usamodzielnioną przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Szamotułach.

Ważne! Wniosek należy złożyć w jednostkach właściwych ze względu na miejsce odpowiednio zamieszkania osoby ubiegającej się o świadczenie albo siedziby placówki opiekuńczo-wychowawczej albo regionalnej placówki opiekuńczo-terapeutycznej.

Wniosek – podobnie jak wnioski o świadczenie wychowawcze, świadczenia rodzinne i świadczenia z funduszu alimentacyjnego – będzie można składać już od 1 lipca 2018 r. online przez stronę Ministerstwa Rodziny, Pracy
i Polityki Społecznej empatia.mrpips.gov.pl oraz przez bankowość elektroniczną, a od 1 sierpnia 2018 r. drogą tradycyjną (papierową).

Ważne! Wniosek należy złożyć do 30 listopada danego roku.

W przypadku wniosków złożonych w lipcu i sierpniu, ustalenie prawa do świadczenia z Rządowego Programu Dobry Start oraz jego wypłata nastąpi nie później niż do 30 września; w przypadku wniosków złożonych
w kolejnych miesiącach – w terminie maksymalnie 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku.

W celu usprawnienia i przyspieszenia procesu przyznawania świadczenia zrezygnowano z konieczności wydania i doręczenia decyzji administracyjnej – będzie ona wydawana jedynie w przypadku odmowy przyznania świadczenia, a także w sprawach nienależnie pobranych świadczeń.

Ważne! Informację o przyznaniu świadczenia organ właściwy prześle na wskazany we wniosku adres poczty elektronicznej.

Świadczenie „Dobry Start” jest zwolnione od podatku. Nie podlega egzekucji ani wliczeniu do dochodu przy ustalaniu prawa do świadczeń z innych systemów wsparcia.

UMiG

Obserwuj Nas:

20,200FaniLubię
1,000ObserwującyObserwuj
1,130SubskrybującySubskrybuj

Nowe