Już niebawem ruszy przebudowa targowiska miejskiego. Wiele osób zadaje sobie pytanie jak będzie funkcjonowało targowisko w tym czasie? Do sprawy odniósł się Urząd Miasta i Gminy.
Zgodnie z umową zawartą z wykonawcą, do 31 października 2019 roku powinny zakończyć się prace związane z przebudową szamotulskiego targowiska. Przygotowują się do realizacja tego zadania i wykonawcy i inwestor czyli Urząd Miasta i Gminy Szamotuły. A handlowcy?
Z jednej strony nie ma żadnych wątpliwości, że przebudowa jest konieczna, projekt sporządzony, generalny wykonawca wybrany, pieniądze w budżecie zabezpieczone. Z drugiej – pozostaje problem osób handlujących na szamotulskim targowisku. Czy i gdzie będą mogli pracować w czasie (kilka miesięcy) trwania remontu. Na ten temat rozmawiali w ubiegły czwartek: zastępca burmistrza Dariusz Wachowiak, kierownik gminnego Wydziału Inwestycji Roman Białasik i dyrektor ZKZL (administrator targowiska) Leszek Klijewski. Oczywiście nie ma mowy o wstrzymaniu handlu – wstępnie wyznaczono już miejsca, w których będzie możliwe prowadzenie działalności. Dyskutowano także, jak zapewnić handlującym optymalne warunki pracy w czasie trwania remontu. Przypomnijmy, że wymieniona zostanie nawierzchnia targowiska, pojawi się nowe zadaszenie i oświetlenie placu, zmieniona zostanie organizacja ruchu, ułatwiająca dostęp do stoisk. Wykonawca przewiduje rozpoczęcie budowy w marcu 2019 roku. Przypomnijmy, że przebudowa kosztować będzie 3.519.926,78 zł. Urząd Miasta i Gminy Szamotuły otrzymał ponad 800.000 zł unijnego dofinansowania z PROW.
Red./UMiG