Urząd Miasta i Gminy Szamotuły ogłosił przetarg na zakup używanego samochodu pożarniczego dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Koźlu. Wartość zamówienia oszacowano na 556 479,67 zł.
Zakres zamówienia
Przedmiotem postępowania jest dostawa średniego, w pełni zabudowanego i wyposażonego pojazdu ratowniczo-gaśniczego, który musi spełniać szczegółowe wymagania techniczne określone przez zamawiającego. Wśród nich znajdują się m.in.:
- rok produkcji podwozia i zabudowy nie starszy niż 2010, spełnienie normy emisji spalin minimum EURO 5,
- automatyczna skrzynia biegów, napęd 4×4, silnik o mocy co najmniej 290 KM,
- dopuszczalna masa całkowita do 15 500 kg, długość maksymalna 8,1 m, wysokość 3,4 m, szerokość 2,55 m,
- przebieg nie większy niż 25 tys. km,
- możliwość przewozu minimum 8 osób,
- wyciągarka elektryczna o uciągu min. 18 000 lbs, halogeny dalekosiężne na przedniej masce, klimatyzacja i ogrzewanie postojowe.
Zabudowa pożarnicza
Wymagana jest zabudowa z kompozytu z aluminiowymi roletami typu BAR-LOCK (układ 3+3+1), skrytki przelotowe, platforma na dachu do montażu drabiny i węży ssawnych. Pojazd ma posiadać:
- oświetlenie LED zabudowy oraz pola pracy (min. 6 lamp),
- odchylane regały sprzętowe, szuflady i tace z blokadami,
- autopompę dwustopniową o wydajności min. 3000 l/min przy 8 bar i 250 l/min przy 40 bar,
- zbiornik wody o pojemności 3000–3200 litrów,
- dwa szybkie natarcia z wężami min. 60 m,
- półki na urządzenia strażackie, przegrody na węże W-52 i W-75.
Dodatkowe wymagania
Pojazd ma być oklejony żółtą folią odblaskową z numerami operacyjnymi i logiem OSP, wyposażony w generator sygnałów świetlnych i dźwiękowych, radiotelefon przewoźny Motorola R7, a także posiadać kompletną dokumentację rejestracyjną i instrukcję obsługi zabudowy w języku polskim. Wykonawca musi przeszkolić strażaków w obsłudze pojazdu.
Kryteria wyboru oferty
Oferty będą oceniane według dwóch kryteriów:
- cena – 60% wagi,
- okres gwarancji na pojazd – 40% wagi.
Minimalny wymagany okres gwarancji to 6 miesięcy, maksymalnie punktowany – 12 miesięcy.
Warunki realizacji i terminy
- Czas realizacji: 15 dni od daty podpisania umowy,
- Składanie ofert: wyłącznie drogą elektroniczną przez platformazakupowa.pl,
- Termin składania ofert: do 20 sierpnia 2025 r., godz. 9:00,
- Otwarcie ofert: 20 sierpnia 2025 r., godz. 9:30,
- Termin związania ofertą: do 18 września 2025 r.
Czytaj również: