Usługi merchandisingowe, skierowane do punktów sprzedaży, odgrywają kluczową rolę w zwiększaniu sprzedaży towarów. Określone działania są w stanie przynieść zamierzone korzyści w bardzo krótkim czasie.
Usługi merchandisingowe, skierowane do punktów sprzedaży, odgrywają kluczową rolę w zwiększaniu sprzedaży towarów. Określone działania są w stanie przynieść zamierzone korzyści w bardzo krótkim czasie. Wystarczy nawiązać współpracę z firmą działającą w ramach merchandisingu, aby móc cieszyć się dużą sprzedażą produktów w sklepie stacjonarnym.
Czym są usługi merchandisingowe?
Wiele punktów sprzedaży zmaga się z problemami dotyczącymi małej ilości sprzedawanych produktów. Przyczyny takiego stanu mogą leżeć na wielu płaszczyznach, dlatego do trudności tego typu należy podejść kompleksowo. Bardzo często punkty sprzedaży tłumnie odwiedzane przez konsumentów nie są w stanie osiągnąć satysfakcjonujących wyników. W takiej sytuacji bywa to tym bardziej niezrozumiałe. Rozwiązaniem problemu niskiej sprzedaży okazują się być usługi merchandisingowe. Merchandising obejmuje działania prowadzące do zwiększania atrakcyjności towarów w sklepach stacjonarnych. Wpisuje się w nie m.in. uzupełnianie produktów na półkach, dbałość o ich odpowiednią ekspozycję, implementacja materiałów promocyjnych czy kontrola zgodności z wytycznymi producenta.

Zanim dojdzie do realizacji jakichkolwiek działań, konieczna jest analiza potrzeb klienta, a następnie audyt w punktach sprzedaży. Po wdrożeniu zamierzonych działań na bieżąco monitorowane są wyniki sprzedażowe, aby w razie dynamicznych zmian na rynku możliwa była szybka reakcja. Firmy zajmujące się merchandisingiem, takie jak MS Services, dbają również o przygotowanie przestrzeni sklepowej, pozbywając się problemów związanych z pustymi półkami czy nieodpowiednio rozmieszczonych towarów na półkach.
Na czym polega wynajem handlowców?
Ciekawym rozwiązaniem jest także wynajem handlowców. Jest to usługa oferowana przez firmy zewnętrzne, które to dostarczają doświadczonych i skutecznych przedstawicieli handlowych. Specjaliści ds. sprzedaży realizują przez określony czas zadania, ówcześnie wymienione w umowie. Dzięki temu firma może otrzymać pomoc fachowców bez konieczności ponoszenia dużych kosztów, związanych z prowadzeniem rekrutacji czy zatrudnianiem na etat. Wynajem handlowców również rozpoczyna się analizą potrzeb klienta, w celu określenia celów sprzedażowych i zakresu współpracy. Następnie dobierani są odpowiedni specjaliści, którzy przystępują do realizacji działań operacyjnych, opartych na strategii sprzedażowej oraz dotyczących obsługi klientów. Także w tym przypadku wyniki są monitorowane, poprzez bieżące raportowanie i w razie potrzeb dostosowywanie działań.