Rusza nabór wniosków o dofinansowanie na zakup samochodów ratowniczo-gaśniczych dla OSP
Komenda Główna Państwowej Straży Pożarnej ogłosiła rozpoczęcie procesu składania wniosków o dofinansowanie zakupu samochodów ratowniczo-gaśniczych dla jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych. Środki na ten cel pochodzą z dotacji budżetu państwa oraz funduszy przekazanych przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, oraz Wojewódzkie Fundusze Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Dofinansowanie jest realizowane w ramach porozumienia pomiędzy Ministrem Spraw Wewnętrznych a Ministrem Klimatu i Środowiska dotyczącego wspólnych działań na rzecz ochrony środowiska i zwalczania zagrożeń.
Jak ubiegać się o dofinansowanie?
Jednostki OSP zainteresowane dofinansowaniem powinny skontaktować się z właściwą terytorialnie komendą powiatową lub miejską PSP, gdzie mogą złożyć wniosek poprzez specjalnie dedykowaną aplikację „Zakupy samochodów OSP 2025”. Aplikacja ta pełni funkcję wielokryterialnego modelu rankingowego, który pomaga w ocenie zgłoszeń.
Kryteria wyboru
Wybór jednostek OSP, które otrzymają dofinansowanie, będzie dokonywany na podstawie punktacji uzyskanej na podstawie następujących kryteriów:
- Stopień zagrożenia w gminie,
- Średni udział jednostki w działaniach ratowniczo-gaśniczych,
- Liczba strażaków uprawnionych do działań,
- Liczba ratowników posiadających uprawnienia kierowcy,
- Średni wiek posiadanych pojazdów,
- Możliwości garażowania nowego pojazdu,
- Poziom zakupów pojazdów w gminie w poprzednich latach,
- Wysokość posiadanego dofinansowania z innych źródeł,
- Współczynnik operacyjny przyznawany przez komendy powiatowe/miejskie PSP,
- Współczynnik operacyjny przyznawany przez komendy wojewódzkie PSP.
Ważne terminy
Wnioski należy składać w nieprzekraczalnym terminie do 25 marca 2025 roku. Szczegółowe informacje dotyczące warunków dofinansowania można uzyskać w komendach powiatowych i miejskich PSP.