Duża konkurencja oraz najnowsze trendy w branży opakowaniowej wpłynęły na to, że coraz więcej firm z branży spożywczej decyduje się na usługę Private Package. Czy to inwestycja, która ma szansę się zwrócić? Sprawdziliśmy, czym opakowania na zamówienie różnią się od tradycyjnych i jakie są ich zalety.
Na czym polega usługa Private Package?
Opakowania i pojemniki plastikowe na zamówienie to efekt współpracy wielu osób: przede wszystkim projektantów, grafików, specjalistów ds. logistyki i wizerunku marki. W realizację przedsięwzięcia zaangażowany jest również sam klient, który w każdym momencie może zgłaszać uwagi i sugerować własne rozwiązania.
Proces powstawania opakowań na zamówienie najczęściej składa się z trzech etapów: projektowania, modelowania koncepcyjnego i testowania. Do masowej produkcji dopuszczane są opakowania, które są bezpieczne dla konsumentów, zgodne z przepisami polskimi i unijnymi dotyczącymi pakowania artykułów spożywczych oraz takie, które w 100% spełniają oczekiwania klienta pod względem marketingowym.
3 zalety stosowania opakowań plastikowych na zamówienie
- Elastyczność
Dzięki usłudze Private Package klient może dostosować zarówno kształt, jak i rozmiar opakowania do konkretnego produktu. Takie podejście umożliwia wykorzystanie pełnego potencjału opakowania, co wpływa na możliwości transportowania i przechowywania oraz prezentację na sklepowej półce. Dobrze zaprojektowany pojemnik jest bardziej funkcjonalny dla użytkownika, co wpisuje się w trend convenience i sprawia, że produkt jest chętniej wybierany spośród innych o podobnych właściwościach.
- Personalizacja
Stworzenie opakowania na zamówienie pozwala wyróżnić się na tle konkurencji i zwiększyć rozpoznawalność marki. Klient ma możliwość zaprojektowania pojemnika i etykiety, które wpisują się w strategię marketingową marki. W ten sposób może budować zaangażowanie wśród odbiorców i wpływać na wzrost lojalności konsumentów, co pozwala realizować ambitne cele sprzedażowe.
- Trwałość
Producenci opakowań z tworzyw sztucznych, jak Stark Partner stawiają na nowoczesne rozwiązania, które wpływają na trwałość opakowania i zamieszczonej na nim etykiety. Do produkcji pojemników na zamówienie najczęściej wykorzystuje się lekkie, odporne na uszkodzenia i dopuszczone do bezpośredniego kontaktu z żywnością tworzywo sztuczne (m.in. PP i PS), które można formować na wiele sposobów (np. za pomocą formowania wtryskowego i termoformowania). Opakowania na zamówienie mogą powstawać także w innowacyjnej i zgodnej z najnowszymi trendami dotyczącymi recyklingu technologii IML.
Opakowania na zamówienie mają niewątpliwą przewagę nad tradycyjnymi, ponieważ pozwalają się wyróżnić na tle konkurencji, co przyczynia się do poprawy wyników sprzedażowych.