- Reklama -
2.9 C
Szamotuły
sobota, 23 listopada, 2024
Reklama

Szamotuły. Kilkadziesiąt rodzin od tygodnia nie ma dostępu do ciepłej wody

W jednym z bloków przy ulicy Sezamkowej w Szamotułach doszło do awarii przyłącza gazowego. Mieszkańcy nie mają dostępu do ciepłej wody.

Zimny prysznic lub grzanie wody w garnku – tak muszą radzić sobie mieszkańcy bloku nr 3 na osiedlu przy ulicy Sezamkowej. Od 23 sierpnia ciepła woda jest odłączona, była jakaś awaria – poinformowała nas czytelniczka. Blokiem opiekuje się Spółdzielnia Mieszkaniowa Lokatorsko-Własnościowa przy ZOZ w Szamotułach, która poinformowała, że „w związku z awarią przyłącza gazowego w bloku, nastąpiła przerwa w dostawie ciepłej wody do czasu usunięcia awarii”. Jak udało nam się ustalić, awaria dotyczy ponad 40 rodzin.

Najwięcej pretensji mieszkańcy mają o brak informacji – zarówno spółdzielnia, jak i spółka gazowa nie potrafią podać daty usunięcia usterki. Nic oficjalnie nie wiemy. Wczoraj jedynie sąsiadka dowiedziała się z gazowni, że jeszcze około tydzień to potrwa, bo nie mają jakiejś części – dodaje mieszkanka bloku.

- Reklama -

Z kolei dzisiaj pojawiły się optymistyczne informacje, że być może usterkę uda się usunąć w najbliższych godzinach.

Oświadczenie Polskiej Spółki Gazownictwa Sp. z o.o.:

Pogotowie Gazowe 23.08.2022 ok. godz. 15 przyjęło zgłoszenia, że czuć gaz w bloku przy ulicy Sezamkowej 3 w Szamotułach. Na miejscu zdiagnozowano nieszczelności w wewnętrznej instalacji gazowej, za którą odpowiada właściciel bądź zarządca budynku. W związku z powyższym został zamknięty kurek główny, gazomierz G25 na kotłownię. Poinformowano o tym zarządcę budynku, na którego zlecenie 26.08 zdemontowano gazomierz na czas naprawy instalacji gazowej.

Należy podkreślić, że w myśl przepisów to zarządca lub właściciel budynku odpowiada za szczelność instalacji gazowej za zaworem głównym. Jak tylko instalacja zostanie naprawiona i otrzymamy protokół próby szczelności instalacji oraz zgłoszenie gotowości Klienta do napełnienia instalacji gazowej, Pogotowie Gazowe niezwłocznie przywróci dopływ gazu do mieszkańców. Pytanie o termin usunięcia awarii prosimy skierować do zarządcy / właściciela budynku.

Obserwuj Nas:

20,200FaniLubię
1,000ObserwującyObserwuj
1,130SubskrybującySubskrybuj

Nowe