Zakończył się remont kolejnych peronów na linii kolejowej Rokietnica – Wronki.
Wygodniejszy dostęp do kolei zapewniają już oba zmodernizowane perony w Pęckowie i jeden w pełni przebudowany peron we Wronkach. Wyższe obiekty ułatwiają wsiadanie do pociągów. Przygotowano wiaty, ławki i jasne oświetlenie. W podróży pomaga czytelne oznakowanie. Jeszcze w tym roku zamontowane będą wyświetlacze informujące o przyjazdach i odjazdach. Z myślą o osobach niewidomych na antypoślizgowej nawierzchni są ścieżki naprowadzające. Dostęp w Pęckowie do peronów wszystkim podróżnym – także mającym trudności z poruszaniem się – umożliwiają pochylnie. We Wronkach kończą się prace w przejściu podziemnym. Obecnie do pociągów prowadzi odpowiednio przygotowane i zabezpieczone tymczasowe przejście w poziomie torów. Na stacji będzie również zadaszenie na sąsiednim peronie.
W najbliższych tygodniach planowane jest udostępnienie kolejnego, nowego peronu w Szamotułach (od strony budynku dworca) i przejścia podziemnego z trzema windami na stacji. Podobny standard podróżni zyskali już na wszystkich stacjach i przystankach między Poznaniem a Wronkami, m.in. w Poznaniu (Wola), Kiekrzu, Rokietnicy, Pamiątkowie i Baborówku.
Na niemal całym ok. 50-km odcinku między Poznaniem a Wronkami pociągi sprawnie i bezpiecznie jeżdżą dwoma nowymi torami z siecią trakcyjną. Zamontowane są nowoczesne urządzenia sterowania. Zasadnicze roboty na odcinku Poznań – Wronki zakończą się w 2021 roku.
Po uzyskaniu wymaganych certyfikatów podróż najszybszymi pociągami z Poznania do Szczecina zajmie poniżej 2 godzin. Całkowity koszt przebudowy linii Poznań – Szczecin to 4,1 mld zł. Inwestycja realizowana jest z wykorzystaniem środków Unii Europejskiej z instrumentu „Łącząc Europę” (CEF).