W związku z dużą liczbą petentów w Wydziale Komunikacji, Transportu i Dróg Starostwa Powiatowego w Szamotułach, w czerwcu wprowadzone zostaną zmiany organizacyjne w funkcjonowaniu pracy wydziału.
Najważniejszą zmianą jest podział okienek obsługi dla osób załatwiających swoje sprawy indywidualnie i przez pełnomocników.
Podział nastąpi w segmencie dowodów rejestracyjnych i rejestracji pojazdów. W okienkach nr 1 będą obsługiwani klienci, którzy załatwiają sprawy osobiście. Natomiast okienka nr 2 przeznaczono dla pełnomocników, np. dla firm, które rejestrują pojazdy w imieniu klientów.
W wydziale funkcjonuje system kolejkowy. Jednorazowo można pobrać tylko jeden bilet, wyjątkiem jest dział dowodów rejestracyjnych, do którego jednorazowo można pobrać trzy bilety. W sprawach uzasadnionych trudną sytuacją osobistą klientów lub chęcią zarejestrowania pojazdów, odbioru/wymiany dowodów rejestracyjnych większej ilości pojazdów należących do klienta istnieje możliwość odrębnego toku postępowania poprzez wcześniejszą rejestrację pod nr telefonu +48 61-29-28-731 lub bezpośrednio w pokoju nr 209, w Wydziale Transportu, Komunikacji i Dróg, od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 – 14:30.
Drugą ważną zmianą jest przywrócenie od 14 czerwca możliwości rejestracji wizyt w formie elektronicznej dla osób chcących załatwić swoją sprawę osobiście w wydziale komunikacji.