Pod koniec sierpnia na nowym torze linii kolejowej E59 we Wronkach przeprowadzono testy obciążeniowe mostu kolejowego i wiaduktów.
Przeprowadzono próby statyczne i wstępne dynamiczne. Do testów statycznych użyto trzy 120-tonowe lokomotywy i jedną 116-tonową lokomotywę spalinową. Lokomotywy przez 30 minut stały w wyznaczonych punktach na linii kolejowej. Do wstępnych testów dynamicznych wykorzystano prawie 116-tonową lokomotywę spalinową, która przejechała przez obiekty trzykrotnie z różnymi prędkościami: 10, 20 i 30 km/h. Za pomocą specjalistycznej aparatury zmierzono parametry i zachowanie konstrukcji.
Próby obciążeniowe sprawdziły, czy konstrukcje obiektów spełniają wymagane normy i zapewniają bezpieczny przejazd pociągów. Po zakończeniu modernizacji po obiektach będą mogły jeździć ciężkie składy towarowe oraz pociągi pasażerskie z prędkością do 150 km/h.