Policjanci z Szamotuł apelują o zachowanie ostrożności podczas internetowych transakcji. Tylko jednego dnia do policjantów z powiatu szamotulskiego zgłosiło się trzech mieszkańców, którzy stracili pieniądze podczas zakupów w Internecie.
4 stycznia policjanci otrzymali trzy zawiadomienia o oszustwach podczas zakupów internetowych.
-W jednym przypadku mieszkanka gminy Pniewy została oszukana przy zakupie psa. W listopadzie 2020 r. wpłaciła zaliczkę na szczeniaka, jednak kontakt ze sprzedającym się urwał. Kobieta nie mogła odebrać psa, ani też nie odzyskała pieniędzy.
W drugim przypadku, na tym samym portalu aukcyjnym, na początku grudnia 2020 r. mieszkaniec gminy Szamotuły zamówił medale wojskowe i przelał 600 zł na konto sprzedawcy. Pokrzywdzony zamówionego towaru nie otrzymał.
Podobnie było w przypadku mieszkanki Obrzycka, która w grudniu 2020 r. zamówiła telefon komórkowy. Kobieta przelała na konto oszusta 620 zł i do dnia złożenia zawiadomienia o przestępstwie nie otrzymała zamówionego towaru. O zwrocie pieniędzy również nie było mowy – informuje mł. asp. Sandra Chuda z KPP w Szamotułach.
Wszystkie powyższe sprawy są wyjaśniane w ramach policyjnych postępowań.
Policjanci apelują o ostrożność podczas internetowych zakupów.
„Czerwona lampka” powinna się nam zapalić, gdy sprzedający nie honoruje opcji zapłaty „za pobraniem”. Częstym błędem kupujących jest też brak jakiegokolwiek sprawdzenia opinii o sprzedawcy i jego sklepie internetowym. Przed wpłaceniem pieniędzy na konto kupującego zawsze powinniśmy sprawdzić, czy inni internauci nie przestrzegali przed zakupami u takiej osoby. Nasze podejrzenia wzbudzić powinna też znacznie zaniżona cena towaru, który chcemy kupić.
Jeśli będziemy ostrożni, ale pomimo to padniemy ofiarą oszustwa, powinniśmy zachować i przekazać policji całą korespondencję ze sprzedającym. To może znacznie ułatwić odnalezienie oszusta. Warto mieć wydruki/ zrzuty ekranu potwierdzające transakcję i korespondencję z nieuczciwym sprzedawcą, a także potwierdzenie dokonania przelewu.