Nowy rozkład jazdy Kolei Wielkopolskich przynosi prawdziwą rewolucję w regionalnych podróżach. Od 14 grudnia na południu, w centrum i na północy regionu pojawi się więcej pociągów, większa regularność i nowe możliwości dojazdu – od przejęcia trasy Leszno–Głogów, przez start Kalisko–Ostrowskiej Kolei Aglomeracyjnej, aż po wzmocnienie połączeń na linii Piła–Krzyż.
Od 14 grudnia na trasie Leszno – Głogów zobaczymy ważną zmianę – obsługę połączenia przejmują Koleje Wielkopolskie. To dobra wiadomość dla wszystkich, którzy w ostatnich miesiącach zmagali się z niestabilnością kursów. Koleje Wielkopolskie gwarantują regularność, większy komfort i bezpieczeństwo. Co więcej – w rozkładzie pojawi się ósma para pociągów, dzięki czemu połączenie stanie się znacznie bardziej funkcjonalne, od wczesnego poranka aż do późnego wieczora. – Chcemy być mostem łączącym województwa. Przewoźnikiem, który wzbudza zaufanie. To szansa na nowy rozdział dla tej ważnej, ponad 150-letniej linii – powiedział Marek Nitkowski, Prezes Zarządu spółki Koleje Wielkopolskie.
Dodatkowo na pasażerów czeka miła niespodzianka. Do końca marca pasażerowie skorzystają ze specjalnej promocji biletowej – „Rabat na Start”. W ramach oferty od 14 grudnia 2025 roku do 31 marca 2026 roku, we wszystkich kanałach sprzedaży będzie można zakupić bilety jednorazowe i okresowe w niższej cenie.
Więcej kolei na południu regionu
W Ostrowie Wielkopolskim Koleje Wielkopolskie dokonały czegoś naprawdę ważnego dla całej południowej Wielkopolski. Uroczyście zainaugurowały działalność Kalisko–Ostrowskiej Kolei Aglomeracyjnej – projektu, który realnie zmienia codzienną komunikację mieszkańców naszego subregionu. – Kalisko–Ostrowska Kolej Aglomeracyjna to efekt współpracy.
Samorządu Województwa Wielkopolskiego, lokalnych miast, powiatów i gmin oraz całego zespołu Kolei Wielkopolskich – powiedział Robert Pilarczyk, Dyrektor Departamentu Transportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego – Dzięki wspólnemu zaangażowaniu możemy zaoferować mieszkańcom regionu ofertę transportową, która naprawdę ułatwia codzienne życie i tworzy nowe możliwości – dodał.
Od 14 grudnia Koleje Wielkopolskie uruchomią 13 dodatkowych par pociągów, co oznacza wzrost liczby kursów aż o ponad 50%. Nowe połączenia poprawią skomunikowanie Kalisza, Ostrowa Wielkopolskiego, Krotoszyna, Opatówka, Odolanowa i wielu innych samorządów tworzących naszą aglomerację. Dla mieszkańców to wymierne udogodnienia – szybsze dojazdy do pracy, szkół, uczelni i instytucji publicznych. – To dopiero początek. Projekt jest długoterminowy, zaplanowany co najmniej do 2030 roku, a my jesteśmy gotowi do dalszej rozbudowy siatki połączeń, jeśli kolejne samorządy zdecydują się do niego dołączyć – podkreślił Mikołaj Grzyb, Członek Zarządu spółki Koleje Wielkopolskie.
Kierunek: północ
Ale to nie koniec nowości w spółce. Samorząd Województwa Wielkopolskiego zapowiada znaczące wzmocnienie roli Kolei Wielkopolskich na trasie Piła – Krzyż. W nowym rozkładzie jazdy 2025/2026 spółka przejmie pełną obsługę połączeń w relacji Krzyż – Piła Główna, realizując 75% wszystkich kursów zamówionych przez UMWW – łącznie 9 par połączeń na dobę. Koleje Wielkopolskie obsługują tę linię, od grudnia ubiegłego roku uruchamiając jedną parę popołudniowych kursów. Od nowego rozkładu jazdy spółka przejmie również połączenia kończące bieg w granicach województwa, dotychczas realizowane przez POLREGIO.
