Mieszkańcy północnej Wielkopolski zyskują lepszy dostęp do kolei. Dzięki modernizacji linii kolejowej między Poznaniem a Szczecinem mogą bezpiecznie, sprawnie i wygodnie dojeżdżać, np. do pracy czy szkoły. Realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. inwestycja przekłada się na konkretne korzyści dla podróżnych – wygodne i dostępne dla wszystkich perony oraz poprawę bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego. Modernizacja linii kolejowej Poznań –Szczecin jest współfinansowana przez Unię Europejską z instrumentu „Łącząc Europę” (CEF).
Lepsze podróże ze stacji w Szamotułach
Na stacji w Szamotułach pociągi odjeżdżają z dwóch nowych peronów, na których są nowe ławki i wiaty. Bezpieczeństwo po zmroku poprawia monitoring i oświetlenie LED. Poruszanie się po peronach osobom niedowidzącym i niewidomym ułatwiają linie naprowadzające i tabliczki z informacjami w języku Braille’a. Wygodne dojście do peronów zapewnia nowe przejście podziemne z windami. Dzięki przebudowie układu torowego na stacji poprawiła się przepustowość linii kolejowej, co pozwoli na uruchomienie większej liczby pociągów.





Bezpieczniej na styku kolei i dróg
W Szamotułach wzrosło bezpieczeństwo na styku drogi i torów, m.in. na przebudowanym przejeździe kolejowo-drogowym w ciągu ulic 1 Maja i Ostrorogskiej oraz na przejeździe na ul. Bolesława Chrobrego. Od grudnia kierowcy korzystają ze zmodernizowanego przejazdu na ul. Wojska Polskiego. Na przebudowanych obiektach wymieniono nawierzchnię kolejową i drogową, a to poprawiło płynność przejazdów przez tory. Dla pieszych są chodniki. Dzięki nowym zabezpieczeniom, m.in. rogatkom i sygnalizacji świetlnej oraz oświetleniu wzrosło bezpieczeństwo na przeprawach.
W ramach modernizacji linii kolejowej między Poznaniem Głównym a Szczecinem Dąbie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przebudują łącznie 72 przejazdy kolejowo-drogowe.
W Wielkopolsce kolej jest dostępniejsza, bezpieczniejsza i wygodniejsza
Na modernizowanym odcinku linii kolejowej Poznań-Szczecin, między Poznaniem
a Wronkami z nowych, kompleksowo wyposażonych peronów korzystają podróżni m.in. w Baborówku, Pamiątkowie, Pęckowie, Rokietnicy, Kiekrzu i Wronkach. Do wyższych i szerszych platform wygodny dostęp zapewniają pochylnie, a w Rokietnicy, Kiekrzu, Szamotułach i Wronkach nowe przejścia podziemne z windami i pochylniami. Na peronach zamontowano wiaty, ławki i czytelne tablice informacyjne. Nowe oświetlenie poprawiło bezpieczeństwo na peronach. Nowe tory i wymieniona sieć trakcyjna umożliwia sprawniejsze przejazdy. Dzięki zamontowanym na zmodernizowanym odcinku linii kolejowej nowoczesnym urządzeniom sterowania wzrósł poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego.
[ZOBACZ VIDEOINFOGRAFIKĘ]
Atrakcyjne podróże pociągiem na szlaku Poznań – Szczecin
Na około 190-kilometrowej trasie między Poznaniem a Szczecinem podróżni zyskają lepszy dostęp do kolei na ponad 30 stacjach i przystankach. Sprawne podróże między Poznaniem a Szczecinem zapewni m.in. modernizacja 95 mostów i wiaduktów, nowe tory i sieć trakcyjna oraz montaż nowoczesnych rozjazdów.
Zmodernizowane nastawnie z komputerowymi urządzeniami sterowania ruchem kolejowym poprawią bezpieczeństwo i przepustowość linii kolejowej.
Efektem prowadzonych inwestycji będzie krótszy czas podróży oraz lepszy dostęp do kolei, najbardziej ekologicznego środka transportu.
Wartość projektu „Prace na linii kolejowej E 59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie” wynosi netto około 2,7 mld zł. Kwota dofinansowana przez Unię Europejską z instrumentu finansowego CEF „Łącząc Europę” wynosi 1,8 mld zł.

Remont budynku dworca w Szamotułach jest konieczny i niezbędny!!!!! Kolejnym i jakże ważnym problemem jest brak toalet na dworcu. I zróbcie w końcu coś z „wiecznie” zamkniętym przejazdem w Szamotułach – bo gdy pociąg zbliża się od strony Poznania, szlabany zostają opuszczone (oczywista oczywistość), ale problem jest taki, że bana dopiero zatrzymuje się na peronie, pasażerowie muszą wysiąść i wsiąść po czym rusza (tak oczywiście powinno być), ale samochody cały czas stoją. Jeżeli jedzie pociąg „osobowy” to postój jest krótki, ale jak jedzie „pospieszny”, który wjedzie na peron np. 3 – 4 min. przed czasem to swoje musi odstać bo wyjazd musi być zgodny z rozkładem (zrozumiałe oczywiście) tylko kierowcy w samochodach się wkurzają i wyzywają bo ciągle muszą stać i czekać, a korek tworzy się czasami aż do orlenu !!!!!
Szanowne pkp – ogarnijcie się w końcu i przestańcie utrudniać życie kierowcom i ich pasażerom !!!!!
Do dzieła. Naprzód !!!!! Czas start !!!! Pokażcie, że potraficie !!!!!